Gruzdžių gimnazija – respublikinio projekto ,,Tūkstantmečio mokyklos II“ dalyvė. 2024 m. gruodžio 9 d. Gruzdžių gimnazijoje vyko STEAM stovykla-pleneras. Joje dalyvavo Šiaulių r. Gruzdžių gimnazijos, Radviliškio r. Šeduvos gimnazijos ir Kelmės r. Kražių Žygimanto Liauksmino gimnazijos 3–4 klasių mokiniai ir gamtos, pradinių klasių mokytojai. Organizuojant veiklas talkino socialiniai partneriai – Gruzdžių Augustino Griciaus biblioteka, UAB ,,Baltic Champs“, Gruzdžių dvaras.
STEAM ugdymo metodas sukuria sąlygas siekti bendrųjų ugdymo planų tikslų, pagyvinti, aktualizuoti ugdymo procesą, susiformuoti visapusišką nagrinėjamų reiškinių vaizdą. Šis metodas padeda įgyvendinti tarpdalykinę integraciją. Taikant STEAM metodą, stovyklos-plenero dalyviai dalyvavo veiklose, kurių metu buvo sprendžiama problema – kaip teorines žinias apie tvarumą pritaikyti praktiškai. Tai pirma stovyklos-plenero diena, o antroji vyks 2024 m. gruodžio 18 d. Joje visų trijų gimnazijų 3–4 klasių mokiniai, kartu su gamtos ir pradinių klasių mokytojais, susitiks dar kartą, tik nuotoliniu būdu. Pirmos dienos metu buvo vykdomos trys integruotos patyriminės veiklos: Gruzdžių gimnazijos laboratorijoje ,,Nykštuko namelis“, Gruzdžių Augustino Griciaus bibliotekoje ,,Rištinės lėlės“, ,,Kalėdų dirbtuvės“ vyko Gruzdžių dvare.
60 mokinių ir 15 pedagogų, dalyvaudami STEAM veiklose, tobulino turimus ir įgijo naujų įgūdžių, reikalingų darbams su laboratorinėmis priemonėmis ir prietaisais. Skirtingų gebėjimų mokiniai tyrinėjo, eksperimentavo, bendradarbiaudami priėmė sprendimus ir pasirinktas temas analizavo skirtingų mokomųjų dalykų (gamtos mokslų, inžinerijos, matematikos, technologijų, menų) kontekste. Įgytas žinias apie tvarumą mokiniai galės pritaikyti kasdieniniame gyvenime. Taip pat buvo ugdomos mokinių socialinės, emocinės ir žmogaus sveikos gyvensenos, kultūrinės, pažinimo, komunikavimo kompetencijos. Programoje dalyvaujantys mokytojai praplėtė žinias apie STEAM įgyvendinimo galimybes skirtingų gebėjimų mokiniams. Gruzdžių gimnazijos mokytojai dalinosi patirtimi su kitų mokyklų mokytojais.
Gruzdžių gimnazijos naujai įrengtoje gamtos mokslų laboratorijoje pradinių klasių mokiniai dalyvavo veikloje ,,Nykštuko namelis“ ir sprendė problemas apie tvarumą ir temperatūrą. Mokiniai aiškinosi, kaip ir pro kur šiluma iš namų skverbiasi į aplinką. Tad buvo sprendžiama labai gyvenimiška problema – namų apšiltinimas. Mokiniai atliko bandymus, kėlė hipotezes, analizavo rezultatus ir drauge kūrė išvadas.
Gruzdžių dvare mokiniai dalyvavo edukacijoje ,,Kalėdų dirbtuvės“. Čia buvo pristatoma Gruzdžių dvaro istorija, buvo kuriamas laiškas Kalėdų seneliui iš antrinių žaliavų, kur vėl buvo akcentuojama tvarumo problema. Taip pat buvo kuriami kalėdiniai žaisliukai iš molio. Čia vaikai ragavo kalėdinius kepinius, studijavo jų receptus, atliko matematinius skaičiavimus. Dalyviai savo sukurtus žaisliukus parsivežė namo ir jais papuoš savo namų aplinkas.
Gruzdžių Augustino Griciaus bibliotekoje stovyklos-plenero dalyviai dalyvavo veikloje ,,Rištinės lėlės“. Šios veiklos tikslas – taikant aktyviojo ugdymo metodus ir priemones, medžiagų pažinimo ir apdorojimo technologijas atlikti kūrybinį darbą. Taip, tyrinėdami aplinkoje esančias medžiagas, analizuodami tvarumo problemą, plėsdami supratimą apie gamtos puoselėjimą ir saugojimą, taikydami įgytas gamtos mokslų ir matematines žinias, mokiniai suprojektavo ir sukūrė kūrybinį darbą, kurį panaudojo meninėje veikloje ir taip pat pasipuošė savo namų aplinkas.
Stovyklos-plenero pabaigoje vyko veiklų refleksija, kurios metu mokiniai ir pedagogai dalijosi savo patirtimis, iššūkiais. Vėliau dalyviai buvo supažindinti su antros stovyklos dienos veiklomis. Visi gavo dovanų iš Gruzdžių gimnazijos socialinio partnerio – UAB ,,Baltic Champs“. Tai ne tik saldumynai, bet ir paruošta grybiena su pasėtais ir jau pradedančiais augti pievagrybiais. Tai ir bus antros stovyklos dienos pagrindinė veiklos priemonė. Juos dalyviai turės auginti ir prižiūrėti. Tad visi stovyklos-plenero dalyviai su džiaugsmu laukia naujų susitikimų.
Gruzdžių gimnazijos pradinių klasių mokytoja metodininkė A. Mykolaitienė
Kartu su Tūkstantmečio mokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra